Trebuie

Astazi "trebuie" sa merg la un botez. Trebuie pentru ca am promis.
Astazi "trebuie" sa fiu la o anumita ora la biserica si la restaurant. Trebuie pentru ca asa scrie in invitatie.
Astazi "trebuie" sa scot cainii in parc. Trebuie pentru ca au nevoie.
Astazi "trebuie" sa fac curat in casa. Trebuie pentru ca in timpul saptamanii timpul este alocat altor activitati.
"Trebuie" sa ajung la munca la o anumita ora. Trebuie pentru ca sefii sunt cu ochii pe mine.
"Trebuie" sa-mi stabilesc scopuri in viata. Trebuie pentru ca fara ele viata nu are sens.
"Trebuie" sa traiesc dupa anumite standarde si sa ma supun unor reguli si norme sociale. Trebuie pentru ca...
Astazi "trebuie"... Maine "trebuie"...

Acest "trebuie" atat de prezent, atat de viu, atat de puternic care imi apasa umerii, gandurile, mintea, sufletul, viata. Fiinta mea unde este? Viata dominata de acest "trebuie" este adevarata viata sau doar o umbra? Cat de mult ajuta si cat de mult limiteaza?

Astazi VREAU sa renunt la "trebuie". Astazi incetinesc ritmul. Astazi actiunile mele sunt libere de orice incatusare.
Si maine?

3 comentarii:

Anonim spunea...

Dacă astăzi renunţi la "trebuie", atunci mâine nu mai trebuie să mai faci nimic. Vei avea timp să trăieşti...

BĂNĂŢEANU spunea...

Trebuie sa cautam sa facem lucrurile folosind cat mai rar pe acest "trebuie".

Anonim spunea...

'Asa grait-a Zarathustra' - Nietzsche :) Urmatorul pas este 'vreau'. Dar bine-ar fi daca acest 'vreau' s-ar suprapune perfect peste 'trebuie' al nostru. Ca nu tot ce 'trebuie' pt. noi reprezinta un 'trebuie' si pentru altii. Am ametit fiindca am vrut sa-ti citesc blog-ul si sa postez un mesaj despre 'trebuie'. Heh