Lectii, asteptari si dorinte

Am lucrat cu foarte multe persoane. Cu unele am avut o relatie mai dificila. Comunicarea era defectuoasa si se limita adeseori la certuri sau neintelegeri. Cu altele imi facea mare placere sa muncesc, sa comunic sau sa impartasesc experiente. In ambele cazuri am invatat o multime de lucruri despre mine, viata, comunicare si oameni.
O foarte importanta lectie pe care am inteles-o este ca cea mai dificila persoana, cea care invata cel mai greu, cea mai putin intelegatoare este propria persoana.
Gandurile noastre sunt cele care ne conduc viata si actiunile. Adeseori ele ne fac sa renuntam la ce ne-am propus. Ele sunt cele care ne judeca daca nu reusim. Ele sunt cele care se bucura pentru rezultatele bune. Gandurile sunt cele care alcatuiesc atitudinea in viata, felul in care ne formam realitatea inconjuratoare si modalitatea in care ne construim viitorul.
Consecventa cu care urmarim un scop este data de consecventa gandurilor. Am realizat uneori ca, desi imi doream foarte mult ceva, ceea ce imi punea piedici nu era exteriorul, ci propriile mele ganduri. Aceste ganduri bazate pe trecut, aceste voci ale credintelor interioare sunt uneori cei mai mari dusmani ai viitorului nostru.
Acum la inceput de an gandurile mele se aseaza in jurul focului si evalueaza. Incep de cele mai multe ori cu experientele negative, cu nereusitele, continua cu renuntarile, pentru ca intr-un final sa ajunga si la intamplarile pozitive. Daca in anii trecuti ramaneam mult timp ancorata in partea negativa a trecutului, anul acesta am realizat un salt urias. Am transformat lucrurile mai putin bune din viata mea in lectii, in directii care au determinat alegerile cele mai potrivite la acel moment. Astfel in anul care a trecut am invatat ca:

  1. pot oricand sa aleg altceva daca am epuizat toate posibilitatile situatie actuale;
  2. locul in care ma aflu este cel pe care l-am ales singura, pe deplin responsabila de gandurile si faptele mele;
  3. binele si raul, iubirea si durerea, frumosul si uratul exista in fiecare si doar noi le putem conferi putere in raport cu ceea ce percepem;
  4. oamenii pe care-i intalnesc i-am atras singura in viata mea si de la fiecare am ceva de invatat;
  5. este foarte greu sa mentii un echilibru intre atasament si detasare.

Concluzia la finalul acestui an este ca viata este o experienta frumoasa care merita traita din plin si cu multa pasiune.

Bineinteles ca 2008 vine cu anumite asteptari si dorinte. Pe plan personal imi doresc sanatate si liniste sufleteasca. Atunci cand sunt sanatoasa si impacata cu mine, gandurile mele se indreapta spre alte culmi. In plan profesional imi doresc creativitate, constanta si perseverenta. Acestea imi dau puterea de a reusi ceea ce mi-am propus pentru acest an.

Ceea ce leaga cele doua planuri si este indispensabila vietii mele este IUBIREA. Iubirea de sine, iubirea celor de langa mine, iubirea naturii, iubirea vietii. Aceasta imi deschide porti nebanuite atat in sufletul meu cat si in al celorlalti. Iubirea este cea care aduce compasiune si intelegere, imi ofera o alta imagine a vietii si adauga multa pasiune activitatilor zilnice. Iubirea este cel mai bun profesor pe care l-am cunoscut vreodata. Lectiile primite de la ea sunt pretioase pentru ca imi transforma intreaga fiinta si imi ofera si mai multa intelegere.

Acestea sunt asteptarile si dorintele pentru anul 2008. Stiu ca orice imi propun reusesc sa realizez si am rabdare in primul rand cu mine.

Fie ca anul acesta sa va aduca tot ceea ce va doriti. LA MULTI ANI!!!!

5 comentarii:

gabi spunea...

La multi ani si tie fericiti si plini de zambete si lumina!
N-am mai trecut pe aici, nu ma intreba de ce am omis si acum regret.
Dar, daca noul an va fi mai bogat in timp liber, cu siguranta te voi citi zilnic fiindca imi place mult aici la tine.
Numai bucurii iti urez!

Anonim spunea...

Numai bucurii, Adela, şi să ne auzim la o cafea la care să ne povestim numai bune şi frumoase, da?

adelaida spunea...

Gabi si bogdan, multumesc mult. Toate gandurile bune pentru anul care a inceput si tot ce va doriti voi. Si sigur, Bogdan ca ne vedem la o cafea.

Andreea spunea...

Draga mea prietena, mereu cu speranta si iubire in suflet! Sa ramai asa si sa ne bucuri inimile si in 2008! Ba nu, sa fii mai buna in 2008, mai radiosa si mai implinita si mai creativa si mai nebunatica si mai stralucitoare!

gabi spunea...

am o nedumerire...
noi doua vb. pe mess?
:))))))