ATITUDINEA

Zilele trecute in autobuz o pereche comenta ceea ce zareau pe fereastra. "Ce urata este cladirea aceasta?"
Privesc cladirea din discutie si o vad asa cum spuneau ei. Era urata, taciturna si batrana. Discutia continua. "Si asta ocupa atata loc in Bucuresti!" Din nou am aceeasi reactie si privesc pe fereastra de parca pietrele erau de vina ca se aflau acolo.
"Asta chiar te indeamna la invatat!", se aude vocea din spatele meu, pe un ton sarcastic. Caut cladirea vinovata de fatada ei si stiind ca fusese de curand renovata ma intreb ce anume le displace.
Atunci am realizat ca atitudinea celor doi era una negativa. Scoteau in evidenta lucrurile negative si, desi am trecut pe langa un parc si pe langa o cladire moderna, nici unul nu a scos un cuvant.
Asta m-a facut sa privesc altfel cladirile pe langa care treceam si sa gasesc la fiecare cel putin un element pozitiv. Atitudinea mea se schimbase.

Niciun comentariu: