SINGURATATE

Exista oameni printre noi numiti singuratici sau ciudati. Sunt acele persoane care prefera solitudinea in locul companiei semenilor lor. Noi, restul oamenilor avem nevoie de companie, de aglomeratie, de ceva sau cineva care sa ne insoteasca. In unele momente ne plangem ca nu suntem singuri, ca nu avem un moment pentru noi insine. Si, cand acele clipe sosesc, ce facem? Ne plangem ca suntem parasiti si singuri.
Am intalnit persoane care dupa o dezamagire emotionala mi-au spus ca remediul era o noua relatie. Le era frica sa ramana singuri cu gandurile lor. Pana atunci au fost tot timpul cu cineva, isi impartisera visele si viata cu inca o persoana. Acum dintr-o data erau singuri in fata viitorului. De fapt, nu vedeau nici un viitor inaintea lor. De ce avem nevoie de cineva langa noi? Pentru ca ne este frica de singuratate.
De curand am descoperit ca singuratatea este benefica. Aceea singuratate care-ti ofera posibilitatea de a te descoperi pe tine ca fiinta. Nu ma refer la sihastrie sau celibat, ci la momente de liniste si solitudine. Aceste clipe te fac sa descoperi ca dincolo de dialogul interior este un gol imens. De aceea ne temem de singuratate. Ne este frica de golul din noi.
Daca nu ma crezi incearca sa ramai singur, fara compania altor oameni, fara televizor, calculator si altele... Doar tu cu tine, in liniste. Cat rezisti?

4 comentarii:

Anonim spunea...

momentele de solitudine reprezinta una din cheile dezvoltarii personale; asa cum sunt si relatiile, desigur. nu stiu daca e bine sa ne luam la intrecere, cine rezista mai mult singur; sigur e bine sa stam de vorba, noi cu noi, in mod consecvent. Catalin

adelaida spunea...

Catalin, nu era vorba de o intrecere intre noi, ci de cat de mult rezisti in singuratate. Poate tie iti este mai usor sa intelegi ceea ce am spus. Exista persoane carora efectiv le este frica sa stea singuri.

Anonim spunea...

“Cartea a devenit prietenul meu pentru ca m-a invatat ca nu am nevoie de prieteni. Mi-a dat curajul de a fi singur si mi-a oferit putinta de a pretui libertatea.” [Henry Miller]
(reculegere, rugaciune: “Fericiti cei singuri”)

Anonim spunea...

PS: rezist ceva timp, dar nu stiu daca mai mult de o zi