PROMOVARE

Adeseori m-am intrebat cat de importante sunt cuvintele de incurajare. Eu am crescut intr-un mediu in care aceste cuvinte erau tabu. Era umilitor pentru cel care le spunea si lipsa de modestie pentru cel care le primea.
Timpul mi-a demonstrat ca nu poti sa cresTi un om dandu-i durere. In natura, o planta nu poate supravietui fara apa si soare. Un animal nu poate trai fara hrana. Asa si omul nu poate trai fara hrana sufletului, o vorba buna.
Suntem invatati de mici sa vedem cei mai rau la cei din jurul nostru si sa nu bagam in seama ceea ce fac bine. Profesorii si parintii nostri nu realizeaza ca ne invata sa hranim energia negativa din fiecare si s-o ignoram pe cea pozitiva.
Am facut un test la mine la munca. Am ales o persoana din anturajul meu si mi-am propus sa-mi notez 3 lucruri pe care le face bine. Inca in primele momente am remarcat o groaza de actiuni incorecte. Le-am ignorat si am cautat mai departe sa o surprind facand un lucru bun. In cele din urma pe lista mea erau 3 lucruri bine facute. Pentru inceput am vrut sa-mi schimb modul in care gandeam asa ca am urmarit aceeasi persoana mai multe zile si am vazut un progres in felul in care vedeam actiunile ei.
Urmatoarea etapa a fost de incurajare a ceea ce facea bine. Erau momente in care ii dadeam stric o sarcina care implica in mare parte exact acele actiuni pe care le indeplinea foarte bine. Rezultatele pe care le-am obtinut? A inceput sa zambeasca mai des, o crestere a randamentului in munca si a entuziasmului. Experimentul a durat aproximativ o luna, dupa care persoana respectiva a fost promovata.
Intrebare: Oare ar mai fi fost promovata daca nu faceam acel experiment?

Un comentariu:

Anonim spunea...

Cu siguranta nu intr-un timp la fel de scurt. Investind incredere si rabdare in acea persoana, lucrurile au decurs pozitiv, desi nu este exclus ca rezultaul sa fie uneori contrar asteptarilor, in ciuda efortului fizic/emotional depus pentru a sprijini pe cineva...caz trist...dar se intampla.