Blog, marketing si Realtraining

Am avut zilele trecute o discutie cu Ionut Ciurea legata de marketing si de proiectul in care sunt implicata Realtraining. Am realizat din acesta discutie ca ceea ce cunosc eu despre marketing, piata de training din Romania si modalitatile de promovare a unui produs cum sunt trainingurile de dezvoltare personala este egal cu ZERO.
Am pornit acest proiect cu foarte multe sperante, incredere in ceea ce fac si implicare de suta la suta. Ionut m-a facut sa realizez ca bunavointa mea reprezinta doar o mica parte din ceea ce am nevoie pentru a-l face sa functioneze si sa aiba efectele dorite.
In primul rand am realizat ca ceea ce vindem noi online prin blogul firmei este unul dintre cel mai dificil produs de vandut. Nu exista nimic palpabil, un obiect pe care cumparatorul sa-l vada si sa-l masoare pentru a se hotara. Produsul nostru este un serviciu pe care fiecare-l cumpara la un moment dat in viata. Eu de exemplu am cumparat anul trecut si de aceea am ajuns astazi sa-l vand. Cred in puterea care sta in aceste seminarii de dezvoltare personala. Cred in efectele pe care le pot avea asupra vietii tale atat personale cat si profesionale.
Un alt element asupra caruia mi-a fost atrasa atentia este dezechilibrul din piata actuala de training din Romania. In ultimul an au aparut ca ciupercile dupa ploaie o multime de firme de training, ca sa nu mai spun de cati traineri exista. Nu-mi doresc sa ating subiectul acreditarilor si diplomelor pentru ca nu sunt in masura sa vorbesc despre asa ceva, dar am auzit glasuri care se plang de diplomele acordate unor oameni care nu sunt traineri adevarati. Efectul acestor "traineri" este ca cei care cumpara aceste servicii isi pierd increderea in serviciile oferite de adevaratii traineri. Ii las pe cei avizati sa se ocupe de acest subiect.
Un capitol al proiectului meu este vizibilitatea pe care o are blogul si lipsa hook-urilor care exista pe el. In afara de unui test de personalitate simplu si fara explicatii complexe in urma rezolvarii lui, a catorva articole scrise de colaboratorii firmei si de un newsletter altceva nu exista care sa atraga.
Acestea sunt motivele pentru care am inceput sa studiez tot ce inseamna marketing si in special cel online, promovare si vanzare. De aceea daca citesti aceste randuri si ajungi si pe realtraining si doresti sa ma ajuti cu idei esti binevenit sa comentezi fie aici, fie acolo. Multumesc!

Niciun comentariu: