IMAGINEA DE SINE

Azi de dimineata cand am deschis calculatorul am gasit primul newsletter de la Ionut Ciurea. Ce m-a bucurat a fost articolul dedicat doamnelor, intitulat oglinda personalitatii. Unul dintre lucrurile cu care ne confruntam este imaginea de sine scazuta. Analiza grafologica este instrumentul prin care iti dai seama cat de buna este aceasta imagine. Exista posibilitatea de a urma grafo-terapie in cazul in care vrei sa schimbi ceva la tine.
Ce imi place la analiza grafologica este ca poti identifica in scris atat punctele forte cat si punctele slabe. Imaginea de sine se poate transforma usor din avantaj in dezavantaj. Pentru a face ca imaginea de sine sa-ti fie prieten este mai dificil si necesita timp si implicare.
Pentru mine aceasta lupta a inceput acum vreo 2 ani. Constietizarea imaginii de sine s-a produs cand am venit in contact cu analiza grafologica. Am realizat atunci ca obiectivele pe care mi le fixasem nu erau ale mele, ca viata pe care credeam ca o doresc nu era pentru mine si de ce reactionez asa cum o fac in anumite momente. Tot ceea ce am facut pana la acel moment a condus la persoana care eram si la trasaturile care apareau in scris.
De atunci am observat schimbari majore atat in scris cat si in personalitatea mea. Imaginea de sine a crescut, exista o mai mare stabilitate la nivel emotional (treceam usor de la o stare la alta fara sa pot controla acest lucru) si am inceput sa-mi dezvolt imaginatia. Acum stiu ca pot face multe lucruri si pot reusi chiar daca pentru altii pare imposibil. Tot ce am nevoie este sa-mi doresc intr-adevar acele lucruri si le voi obtine.
Ce nu s-a schimbat? Sarcasmul este sistemul de aparare si o modalitate prin care imi comunic nemultumirea fata de ceva sau cineva. Sunt la fel de directa atunci cand situatia o cere. Incapatanarea este un alt sistem de aparare pe care nu vreau sa-l pierd. Ma ajuta sa raman in anumite situatii asa cum sunt si sa nu ma las influentata de ceilalti.
Schimbari exista si le-au observat atat cei apropiati mie cat si cei cu care ma vad mai rar, chiar daca nu-mi spun.

3 comentarii:

Anonim spunea...

adela, cu siguranta vei reusi tot ce-ti doresti :) tin minte ca asa semnai emailurile ;)

keep it up!

adelaida spunea...

A existat o perioada cand nu eram asa de sigura. Si acum am aceeasi semnatura. Trebuie sa-ti trimit un mail ca sa-ti improspatez memoria.:)

Blue spunea...

Pacat ca nu se mai face caligrafie la scoala! Eu am avut o profesoara de moda veche si am invatat scrierea pe stil vechi, mult mai artistica. Inca se mai regasesc in scrisul meu elemente din acel model elegant.