NEGAREA

Exista in analiza grafologica o trasatura care se vede clar. Este dificil de transmis si este greu pentru cel care o are sa inteleaga intr-adevar ce reprezinta. In engleza se numeste self-deceit, eu am denumit-o negarea. Este un alt mecanism de aparare mai complex decat sarcasmul, care apare cand persoana in cauza nu gaseste o posibilitate de iesire dintr-un anumit context. Trasatura se formeaza in timp si venind in contact permanent cu aceea situatie.
Negarea este o modalitate de manipulare a propriei personalitati prin care creierul incearca sa se adapteze. Exemplul clasic este situatia sotiei batute care-si neaga de fiecare data situatia din diverse motive (neincrederea in sine, renuntarea la un anumit confort, judecatile celorlalti, copiii, si altele). Am intalnit aceasta trasatura si in alte contexte, cel mai frecvent la locul de munca. Explicatia pe care am gasit-o a fost ca nemultumirea contextului in care se afla a fost atat de mult reprimata incat s-a transformat in negare. Ocuparea unui post care nu corespunde cu dorintele si valorile lui si neputinta de a depasi situatia duce la formarea acestei trasaturi. Persoana in cauza stie ca exista o problema si din diverse motive neaga existenta acesteia.
Unde se vede? Litera "o" este cea care ne ofera indicii despre felul in care o persoana comunica. Existenta unei bucle in stanga este cea care evidentiaza negarea. Practica mi-a demonstrat ca iti trebuie exercitiu ca sa vezi aceasta trasatura corect.
Mirarea mea a fost ca am intalnit multe persoane care au aceasta trasatura. Este dificil de comunicat si pana acum la cine am vazut nu am spus pentru ca nu am stiu cum sa o fac. Daca ai inteles ce inseamna si te intrebi oare la tine exista da-mi un mesaj. Pana atunci ai incredere in tine!

Niciun comentariu: