CHIPURILE

Cand am lansat blog-ul un prieten a fost curios sa stie de ce am ales tocmai acest titlu. Atunci i-am dat o explicatie sumara care se apropia de adevar. In viata mea m-am lovit mereu de aparente si de ceea ce se ascunde in spatele lor. In relatiile mele am descoperit ca oamenii au diferite masti in diferite contexte. Ca si eu la randul meu schimb mastile in functie de situatie si context. Poate o sa ti se para ciudat, dar este normal sa folosim masti. Mastile ne ajuta sa ne adaptam, sa ne descurcam in diferite situatii. Masca este atitudinea pe care o ai in anumite contexte, este un sistem de aparare la mediu. Mastile mele de aparare cele mai des folosite sunt sarcasmul (dus la extrem, cateodata se transforma in acid), incapatanarea si neincrederea (te las sa ma cunosti pana la un anumit punct- sunt putine persoanele care ma cunosc bine).
Prin titlu vreau sa evidentiez faptul ca-mi doresc ca tu sa vezi dincolo de cuvinte, vreau sa ma vezi asa cum sunt si nu asa cum poate m-ai cunoscut in diferite ipostaze, vreau pe cat posibil sa nu folosesc mastile.
Un citat care mi-a placut foarte mult apartine lui Gibran Kahlil:
"Am vazut un chip cu o suta de fete si un alt chip ce avea doar o fata, si una cu ea era. Am vazut un chip batran, brazdat in cute ce nu spuneau nimica si-un chip lipsit de riduri pe care toate stateau scrise. Cunosc chipurile caci privesc prin tesatura panzei pe care chiar ei o tes, si vad realitatea ce se ascunde dincolo."

5 comentarii:

Blue spunea...

Omul fara chip, omul de nicaieri... cine mai stie cine mai suntem?!
http://www.hgwells.ro/autori/ghinea/tarnacop.htm

O carte care da de gandit in directia asta este "Chip strain" a japonezului Kobo Abe.

Anonim spunea...

am scris despre masca si pe jurnale, o spun si-acum ...imi e prietena,fiindca va apara pe voi de grijile mele , fiindca umple tacerea care va inchide in voi, cu un zambet aducator de fericire,fiindca ma ajuta sa fiu invizibil pt ochii indiscreti,si-mi ascunde lacrima, de trecatori,ma ferste de prieteni atarnand in ghilimele si imi da timp sa oftez...Cu masca mea pot pasi fara sa va tulbur drumul spre desavarsire ;) [derbedeu]

adelaida spunea...

Stiu ca te protejeaza de ceilalti si pe ceilalti de tine (stii parerea mea despre asta). Eu vorbeam nu doar de mastile de pe jurnale, ci de mastile de fiecare zi, mastile pe care le purtam la noi si le schimbam in functie de context.

adelaida spunea...

O sa caut cartea Crista. Cred ca-i interesanta mai ales ca este scrisa de un japonez. Ei vad altfel lucrurile decat noi. Mersi si de link. Am intrat putin si o sa mai intru si pe viitor sa ma uit pe acolo.

Anonim spunea...

pe jurnale nu am nevoie de masca fiindca sunt la adapostul anonimatului..ma stiu f putini si interesez pe ...si mai putini...:))
Eu la viata de zi cu zi faceam referire ;)[derbedeu]