ECHIPA

Zilele trecute vorbeam cu un fost coleg de munca despre echipa, despre faptul ca puterea consta in unitatea acestei echipe.
Pentru mine echipa este o impletire a calitatilor existente in acel grup pentru desfasurarea cat mai buna a activitatii intreprinse. Ce este important la o echipa? COMUNICAREA. Comunicarea la nivel profesional foarte buna, dar si la nivel personal. O alta valoare care trebuie sa apara la membrii unei echipe este acel interes pentru cel de langa tine, aceea ATENTIE la ceea ce face celalalt, cu scopul de a ajuta.
Un element de unitate este liderul echipei. Eu l-am numit "Alfa" (ca lupii). Experienta mea spune ca acest lider este o persoana superioara profesional, care ii sprijina si ii ajuta pe ceilalti membri intr-un mod subtil. Alfa este acceptat si ascultat de ceilalti fara a se impune cu forta. Cand apar probleme este cautat si i se cere parerea, cand este un lucru bine facut se include singur in echipa.
Exista si un membru in total dezacord cu ceilalti. "Omega" Exista intotdeauna ceva care nu merge cum trebuie si atunci apare Omega sa se planga. Isi alege coltul cel mai indepartat de unde poate sa studieze grupul si sa intervina cel mai tarziu in caz de ceva. Daca apare cineva nou in echipa incearca sa si-l faca prieten, pana cand persoana se convinge cu cine lucreaza. Nu se cearta cu nimeni si nu ajuta pe nimeni. Este in neutralitate.
O sa spui ca asta-i teoria. Te pot contrazice pentru ca am vazut astfel de echipe. Am vazut cum se alege Alfa si cum Omega este pus la colt, ignorat si discutat. Am vazut cum se poate distruge o echipa sub presiunea negativa a vorbelor. I-am vazut unindu-se cand un coleg a dat de greu. I-am vazut distrandu-se cot la cot.
Mi-e dor de ei, de momentele petrecute impreuna, de unitatea si puterea care o emana. Mi-e dor de ECHIPA.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Daca iti povestesc doar 5 minute mici de echipa mea iti trece dorul:d
Relax, baby! Tot ce ai nevoie este in tine... ACUM

adelaida spunea...

Si suntem aliniati si fara conflicte! Iar ma apuca dorul si de data aceasta de alta echipa. Hei cand ne vedem!