ZIARUL

Astazi am plecat spre locul de munca la ora 7.30. Nimic nou, o sa spui. Pentru mine este ceva foarte nou pentru ca de 4 ani programul meu incepea fie la 7 dimineata, fie 3 dupa amiaza. A fost foarte interesant astazi sa vad orasul la ora aceea. In troilebuz nu am avut relatii prea stranse cu atmosfera pentru ca m-am asezat pe un scaun si m-am infundat in gandurile mele. Era prima zi la un loc nou de munca.
Cand am intrat la metrou am dat de un val de oameni care iesea la Obor. De abia atunci am realizat si am fost atenta la cei din jur. Poate ii vezi si tu in fiecare dimineata. Fetele acelea lungi, suparate, incruntate. Nimeni nu se uita la nimeni si toata lumea este ocupata de sine. "Este luni, dom'le. Suntem suparati ca mergem la munca si ca avem o saptamana inainte."
In metrou aglomeratie, nervi, incruntaturi si vorbe aruncate printre dinti. Eterna lupta pentru scaun incepe de la aceasta ora. Pana la statia unde cobori recuperezi un pic din somn. Daca scoti o carte esti privit urat. "Ziarul unde este?" In sfarsit apare si omul cu ziarul. Se elibereaza un scaun. Se aseaza tacticos parca constient de importanta lui, desface larg pagina din mijloc si incepe sa citeasca. Se produce in acel moment un fenomen interesant. L-am denumit " intinderea la ziarul vecinului". Ocupantii scaunelor alaturate sunt cei mai privilegiati. Urmeaza cei care s-au nimerit in picioare in fata, putin cam dificil sa citesti invers, dar merge. La distanta pe scaunele din fata cei mai putin norocosi prind doar titlurile de pe prima pagina. La fiecare oprire se face schimb de personaje, dar curiozitatea este aceeasi. Cu regret se apropie si statia in care ziarul se inchide, este bagat cu grija in servieta si omul ridica ochii, parca trezit din somn. Metrou opreste in statie si servieta cu pretiosul ziar coboara, privita cu invidie si jind de cei ramasi pe scaune.
La statia urmatoare a urcat un alt ZIAR.

5 comentarii:

C spunea...

felicitari, Adela, pentru noul loc de munca! tot nu ne spui unde?

Anonim spunea...

bravo bravo
sa fie intr-un ceas bun :)

pdomnica spunea...

succes in noua activitate.
priveste inainte si urca cat mai sus.
nu deranja pe cei din jur,dar nici sa nu te lasi deranjata.

Anonim spunea...

mult succes Adela! Iti transmit pe aceasta cale toate gandurile bune!

Anonim spunea...

Si uite asa, nimeni nu grai nici macar o vorba de ziarul ala pretios, ci de jobul (speram) pretios!
PS: Am citit si eu invers in ziarul altuia, in metrou, parol!