VERIFICARE

In seara aceasta am participat la Serile AS, unde Andy ne-a prezentat o metoda interesanta prin care poti opri un comportament repetitiv. Exemplul pe care am lucrat a fost contextul de a vorbi o limba straina. Tu ai convingerea ca nivelul tau de cunoastere a unei limbi straine este limitat si atunci exista o retinere de a vorbi. Cred ca ai intalnit situatii in care intelegeai foarte bine ce se discuta si tu nu puteai sa scoti un cuvant. Odata iesit din contextul respectiv iti veneau in minte toate cuvintele si toate raspunsurile posibile. Eu am aceasta capacitate noaptea, cand chiar pot sa compun poezii in engleza, desi nivelul meu de conversatie nu este extraordinar. Acest lucru ma face sa spun ca de fapt cuvintele sunt stocate undeva in subconstient si ies la nivel constient doar in conditii normale, relaxate. O metoda pe care am descoperit-o in seara aceasta este de a opri acel comportament pe care-l ai cand esti intr-o situatie stresanta. Adica, daca tot vorbesti prost incearca sa o faci cat mai prost posibil. Pare ciudat si este exact invers de ceea ce iti spun profesorii la scoala. Tocmai acest fapt ma determina sa o iau in serios.
Asa ca, acum verific aceasta metoda, aplicand-o la gasirea unor idei. Am un blocaj cand vreau sa gasesc idei bune in activitatea mea si de multe ori ajung in starea in care nu sunt multumita. Contextul actual este de a gasi subiecte despre care sa scriu pe blog. O idee care a iesit acum este sa impartasesc cu tine ceea ce-am invatat astazi. Daca este sau nu buna doar tu poti sa-mi spui.

6 comentarii:

Anonim spunea...

adela, scrie cea mai proasta intrare pe blog posibila. adica una groaznica. sa te sperii cand o citesti. propune-ti asta.

si eu am patit asta cu subiectele pe blogul meu. nu am folosit intentia paradoxala, ci o alta metoda care la mine a functionat. iti spun dupa ce folosesti intentia paradoxala.

esential este tu chiar sa vrei sa faci un post cat mai prost posibil, sa vezi cat de naspa poate sa iti iasa. SPOR! :D

macsuta spunea...

azi 18 ian i-am dat cartea lui bandler- magic in action lui ionut. Asa ca o poti citi!
Mie mi-a placut! Sa vad daca tie iti place. Mai vorbim.

adelaida spunea...

Ionut, multumesc mult.O sa te tin la curent cu rezultatele sau o sa le vezi pe blog. de abia astept sa-mi prezinti metoda utilizata de tine.



Vlad, multumesc pentru carte

Blue spunea...

Azi 18 ianuarie a iesit de la tipar si prima carte editata de mine, poti sa o citesti si pe aia Adela ;-) Da din pacate sunt mult prea extenuata pentru blog... sau pentru orice. So, keep writing, we are reading!

macsuta spunea...

ce titlu are cartea scrisa de blue si la ce editura a aparut?
vlad

adelaida spunea...

Cartea de numeste: "Vrei sa lucrezi pentru Uniunea Europeana?"
Site: www.editura.euroconcurs.ro