OAMENII... (2)

Exista oameni in viata de care iti este greu sa te desparti. Sunt oameni buni, care pot sa realizeze foarte multe si nu stiu asta. Stau la mana altor oameni si se cred inferiori. Astepta pe cineva care sa le spuna ce sa faca si cum sa faca.
Ieri am trecut printr-o astfel de despartire. Am rememorat clipele petrecute impreuna si am realizat ca ei sunt cei care m-au invatat ce inseamna valoarea umana si ca fiecare om este pretios si unic. Chiar si cei care pareau dificili la inceput mi-au demonstrat ca doreau sa se faca auziti. Glasul nemultumirii ascunde vocea afirmarii ca om, ca fiinta capabila.
Oamenii tacuti sunt cei care asteapta, in general pe cineva care sa stie sa e asculte tacerea. Sa le vada sufletul, valoarea de dincolo de tacere. Oamenii comunicativi sunt cei care-ti cer sa treci dincolo de cuvinte pentru a-i descoperi. Prin orice fel ar comunica fiecare om doreste sa i se recunoasca valoarea. Doreste sa gaseasca printre ceilalti oameni pe cineva care sa-i aprecieze calitatile.
Ieri mi-am luat la revedere de la un grup de oameni care inca cauta. Cand am fost langa ei am vrut sa-i fac sa inteleaga ca nu au nevoie de altcineva. Calitatile lor exista chiar daca sunt apreciate sau nu. Ei trebuie doar sa-si cultive valoarea si ea va iesi la suprafata. Pentru mine relatia creata a reprezentat o adevarata lectie de viata. Stiu ca poate uneori am gresit, stiu ca poate uneori i-am suparat, stiu ca inainte de toate le vedeam unicitatea si valoarea nedescoperita.
Singurul meu regret este ca nu i-am facut sa realizeze ca ei detin puterea de a schimba lumea in care traiesc.

Niciun comentariu: