PUTEREA LUI "A INCERCA"

Cuvintele sunt puternice.
Pentru a intelege aceasta putere m-am oprit asupra verbului "a incerca". Am ales un verb pentru ca presupune o actiune. In cazul de fata actiunea de a incerca.
In diferite contexte m-am intalnit cu acest verb, fie cand am vrut sa-mi exprim eu intentia, fie cand altii au vrut sa exprime o actiune. In astfel de situatii am inteles cat de puternic este acest cuvant. In ce consta aceasta putere? In distinctia pe care o face intre gand si actiunea propriu-zisa. Cand spui: "Incerc sa muncesc." Tu gandesti ca ar trebui sa muncesti si ceea ce transmiti este doar o intentie vaga. De fapt nu faci nimic si te pacalesti singur printr-o amanare a actiunii.
De multe ori acest cuvant este folosit cu scopul de a insela. De cate ori nu ai auzit pe altii spunand: "Incerc sa ajung la timp la munca." Traducere: "Nu voi ajunge la timp la munca."
Mai puternic este atunci cand il folosesti asupra ta. "Incerc...( sa slabesc, sa ma schimb, sa fac miscare). De cate ori l-ai spus in gand si apoi ai amanat actiunea respectiva din diferite motive? Ii recunosti puterea?
Cum poti sa-l folosesti in favoarea ta? Eliminandu-l atat din ceea ce spui, cat si din ceea ce gandesti. Transforma fraza "Incerc sa muncesc" in forma de prezent a verbului a munci.
"Acum muncesc".
"Maine ajung la timp la munca."
"De astazi incep sa slabesc."
Cand i-am descoperit puterea nociva asupra mea si metoda prin care sa evit folosirea lui s-a produs o mare transformare in mine. Gandurile mele devin actiuni si reusesc sa duc la capat ceea ce mi-am propus.
Daca nu ma crezi "incearca" si tu sa-l elimini.

2 comentarii:

Anonim spunea...

de foarte mutle ori, mi s-a intamplat sa zic ca voi face ceva si sa nu ma pot tine de cuvant din cauze independente de vointa mea.
Incet , incet , expresia gandurilor mele a luat forma realista , incluzand hotararea mea , dar necertificand infaptuirea verbului la care am gandit /m`am trezit ca spun , ca sa nu mint , ca voi incerca sa fac cutare sau cutare lucru, dar spre deosebire de cazul tau, eu am pus in acel "voi incerca" , toata dorinta mea si toata vointa.
Mi-a fost mai usor sa ma bucur la urma,cand am vazut ca s-au indeplinit cele propuse ,fara sa ma intalnesc cu impotrivirea cosmica, iar cand nu reuseam sa infaptuiesc cele propuse, nu ramaneam cu girul pus pe un cuvant ce s-ar fi putut dovedi, a fi doar vant...
Nu e gresit sa spui ca vei incerca, e gresit sa spui si sa nu incerci tot posibilul.
"A incerca" , pt mine inseamna o hotarare luata, dorinta de a ajunge la capat, vointa si indarjirea de -a te tine de promisiune...Despre astea toate, iti poate spune mai multe Aady....Ei i-am rostit mai tot timpul,"voi incerca" si tot ea iti va putea confirma cate am reusit sa le transform in "le-am facut si pe astea" ...;)[ derbedeu]

pdomnica spunea...

a incerca...
il folosim atunci cand nu suntem siguri ca vrem sa facem un lucru, atunci cand nu suntem siguri ca putem face acel lucru, atunci cand nu vrem sa facem un lucru.
de cele mai multe ori dorim sa eliminam acest verb, dar prin natura umana nu vom putea acest lucru.
important este sa "incercam" sa-l folosim cat mai putin si doar cand suntem siguri ca nu avem alta rezolvare.