OAMENII...(3)

De ce OAMENII...(3)? Pentru ca oamenii sunt cei care-mi propun subiectele si este interesant cum fiecare intamplare imi ofera o noua perspectiva asupra relatiilor dintre oameni.
Astazi intrebarea: Cat de greu este sa lucrezi cu oamenii? Ma refer la colegi, sefi sau subalterni.
Exista diferite experiente si o singura concluzie, din cate stiu eu unanima: nu este usor lucrul cu oamenii.
Am aceeasi parere cu precizarea ca este frumos, interesant si incitant. Cineva care a avut experiente mai putin fericite in colaborarea cu colegii o sa ma contrazica. Cele mai dese argumente pe care le aud sunt: oamenii sunt rai, ei te tradeaza, vrei sa lucrezi doar cu cei in care ai incredere. Ai auzit astfel de explicatii?
Sigur ca oamenii sunt rai. Sigur ca oamenii te tradeaza. Sigur ca nu poti avea incredere in toata lumea. Daca tu crezi ca aceasta abordare te va ajuta in relatiile viitoare continua in acelasi fel.
Experienta mea, in lucrul cu oamenii mi-a demonstrat ca nu poti sa-i impaci pe toti, ca fiecare gandeste in felul lui si te percepe in mod diferit. Poti lupta zile, luni si chiar ani ca sa castigi increderea cuiva si intr-o secunda sa o pierzi din diferite motive. Poti sa ai divergente cu cineva timp indelungat si o singura situatie sa va uneasca si sa descoperiti cate lucruri in comun aveti. Poti sa ai o pozitie care-ti confera o anumita superioritate fata de cei cu care lucrezi. In aceasta situatie cei mai multi dintre noi (nu ma exclud) uitam cum trebuie sa ne purtam. Ce ar putea sa-ti reaminteasca? O "cadere", o plangere a grupului sau o cearta puternica. Am cunoscut persoane pe care situatiile enumerate nu le-au facut sa se schimbe. Cand se intampla ceva rau tindem sa dam vina pe ceilalti si uitam ca si noi avem o parte din vina.
Da, este greu sa lucram cu oamenii, dar cel mai greu este sa lucrezi asupra ta.

Niciun comentariu: